Τζένη Βυτινάρου Καττη
2013-12-07 11:52
Η Τζένη ξεκίνησε σαν συνοδηγός και πρώτος της αγώνας ήταν με ένα τετρακίνητο Lada Niva Abarth 180 ίππων 2000 κυβικών, με οδηγό τον σύζυγό της Δημήτρη Καττή, αλλά και ως συνοδηγός της Μαρία Φλέγγα Κατσαρή πάλι με ένα Lada Niva δημιούργησαν ένα δυναμικό γυναικείο team την δεκαετία του ενενήντα το οποίο άνοιξε το δρόμο ώστε οι γυναίκες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό στην Ελλάδα να γίνουν αποδεκτές.
Μαζί με τον σύζυγό της Δημήτρη Καττή έτρεξαν στο πρωτάθλημα 4x4 το 1990 σε μια ειδική διαδρομή τριακοσίων χιλιομέτρων χωρίς στάση στο πρώην αεροδρόμιο των Σπάτων. Επίσης πήρε μέρος στο πρωτάθλημα χωμάτινων το 1995 σαν συνοδηγός της Μαρίας Φλέγγα Κατσαρή με μία Lancia Integralle 2000 κυβικά turbo και προκρίθηκαν στις διαδρομές του Rallye Ολύμπιου, Rallye Χαλκιδικής και Rallye Ακρόπολις παίρνοντας την τρίτη θέση στην κατηγορία Α8. Ακολουθώντας ξανά το πρωτάθλημα το 1999 με ένα Scoda Felicia στην κατηγορία Ν1 και με οδηγό τον σύζυγό της Δημήτρη Καττή βρέθηκαν πάλι από τους πρώτους στην κατάταξη του βαθμολογικού πίνακα.

Η εμπλοκή της με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό όμως δεν σταμάτησε εκεί. Ξεκινώντας σαν αθλήτρια και κατόπιν σαν κριτής και ενεργό μέλος της Αγωνιστικής Λέσχης Αυτοκινήτου Α.Λ.Α μία από της μεγαλύτερες και παλαιότερες λέσχες αυτοκινήτου στην Ελλάδα, από το 2000 έως σήμερα κατάφερε να γίνει βασικό στέλεχος της λέσχης. Με την πολυετή της πείρα, της πρόσφεραν μια αξιόλογη θέση στην επιτροπή για την αξιολόγηση εκπαίδευσης και κανονισμών της ΕΠΑ – ΟΜΑΕ.
Εκμεταλλευόμενοι την μεγάλη εμπειρία της στο χώρο των αγώνων αναφερθήκαμε στην κατάσταση των αγώνων σήμερα στην χώρα μας η όποια μας απάντησε ότι λόγω της μεγάλης κρίσης έχουν μειωθεί η συμμετοχές καθώς και η έλλειψη χορηγών.
Το μέλλον τον αγώνων μας ανέφερε δεν είναι πλέον ένα σπορ αλλά είναι άθλημα λόγω της αναγνώρισης της Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος. Κάθε αγωνιζόμενος είναι πλέον αθλητής που σημαίνει ότι ο χώρος έχει αλλάξει επίπεδο και έχει αναβαθμιστεί και ευελπιστούμε στο μέλλον να έχει και προοπτικές εξέλιξης.
Ο πιο συναρπαστικός αγώνας που έχει λάβει μέρος θεωρεί ότι ήταν το Rallye Ακρόπολις το 1995 διότι μέχρι και το τέλος δεν γνώριζε αν θα τερματίσουν ήταν ένας αγώνας άγνωστος γεμάτος ένταση με δεκατρείς διαφορετικές ειδικές διαδρομές ημερησίως δώδεκα περίπου χιλιομέτρων η κάθε μία.
Μας δηλώνει ότι οι παλαιότεροι αγώνες ήταν πιο δύσκολοι αλλά και πιο σκληροί με υποδεέστερο αγωνιστικό εξοπλισμό. Η γυναίκα στον αγωνιστικό χώρο αντιμετώπιζε πολλά προβλήματα διότι σε ένα καθαρά αντρικό σπορ έπρεπε να αποδείξει ότι ήταν ισάξια και το περιβάλλον πιο φυσιολογικό παρά όλοι να επικεντρώνονται σε σένα σαν γυναίκα. 

Πολλές φορές αναπολεί τις όμορφες και συναρπαστικές μέρες των αγώνων που η αδρεναλίνη έφτανε στα ύψη, όμως της είναι ευχάριστο που σήμερα πολλά κορίτσια έχουν εμπλακεί με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και αποδυκνείουν κάθε μέρα τις αντοχές τους στον χώρο.
Την ευχαριστούμε θερμά και της ευχόμαστε να παραμείνει στο χώρο των αγώνων γιατί άτομα με πολυετή εμπειρία σαν και της Τζένη Βυτιναρού Καττή χρειαζόμαστε στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.